Väx med rädslan.

Den onda klumpen i magen, ångesten som sätter sig som en stor fet klump i halsen - Been there, done that.

Varför är vi rädda för det vi inte vet något om?! Varför är vi rädda för saker vi inte kan styra över (Vi = Jag)? Jag sätter ner foten nu, för att utvecklas måste man våga gå emot rädslan, lära sig av rädslan. Dagens utmaning är att säga det man tycker, nu menar jag inte skrika rakt ut utan eftertanke, nej säg emot om någon gör fel, säg vad du tycker. Låt inte någon sätta sig på dig eller göra sig rolig på din bekostnad. Våga stå upp för dig själv och den lilla flickan i din kropp, hon som annars är tyst. Det ska jag göra, idag ska jag säga vad jag tycker och tänker, inget är viktigare än jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0